måndag 28 juli 2014

Mammaledig

Nam!
Det är måndag och jag skulle inte till jobbet.. Konstigt! Men ser att allt inte är i Box. Så jag åker nog till jobbet en dag denna vecka för att ordna det som kvarstår. Mailen och räkningarna bara tickar in... Måste få ordna med dessa saker... Och lite till :) Solat lite i dag... Så ringde en tjej som var säker på att hon hade Amanda, sedan minst 2 veckor hade hon bott under deras terass.. Åååå! Lycka! Hade en knäck på svansen. Hon kör till mig, men det känns inte som Amanda även om alla kännetecken stämmer! Tar en tur till veterinären, Amanda är ju chippad. Men det är inte denna lilla hankatt.. Bryter i hop när detta sker. Why? Är så sjukt tungt, men vad ska man göra. Fick lite hopp iallafall om att kanske även Amnada stött på några snälla själar som tar vara på henne. Att hon kanske har det bra. Det är ju det som gör mest ont. Att man inte vet! Kanske hon lider! Usch! Försöker ha fokus på bebis, ska bli underbart att bli mamma! Och så har jag ju mamma här som tjatar på mig att jag ska äta! Jag är inte hungrig i värmen.. Kanske skulle ta en räkmacka igen medan jag kan ;) Eller så har man ju alltid lust på ostkaka! Fantastisk sådan hade vi på fredag. Sista dagen på jobbet! Eller torsdag var officiellt sista, men jag var ju där och jobbade fredag också ;) haha.. Jobbnarkoman! Men nu försöker jag att inte vara rastlös och sitter hemma. Har överlevt första hela dagen! ;)

Ostkaka och Daimkaka från Jenseg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar