fredag 16 november 2012

Angkor


Borjade skriva efter att vi varit i ruin staden Angkor i Cambodia, men det gick aldrig att fa publicera det. Sa jag gor ett nytt forsok!

Hotellet i Siem Reap var valdigt fint. Superstressad over alla mygg som kan ge diverse sjukdommar gick jag nastan alltid pakladd gott... I den grad jag orkade. Finns ju bade malaria, japansk encefalit och dengue feber som man kan drabbas av. Och som den latta typen hypokondriker jag ar sa ville jag forsoka undvika myggstick sa gott jag kunde. Vilket gick helt till sista dagen da jag fick ett stick pavag ut fran duchen, TYPISKT! Rune fick tva...

Men hur som helst... Traffade nagra trevliga polacker pa hotellet, socialt! Angkor Wat blev vi guidade igenom av en trevlig kille. Bara 30 dollar for att ha honom hela dagen till sitt forfogande. Och efter att han ocksa berattat en hel del om det korrupta livet i Cambodia, och hur han sjalv levde med sin fru, som for ovrigt ocksa stannade forbi sa fick an 20 dollar dricks. Och vi var valdigt nojda med dagen i Angkor, Camodias f.d huvudstad, dar vi sag Angkor Wat, Angkor Thom; Bayon, Phra Nang och diverse annat.

Siem Reap som stad ar FATTIG, vi akte tuk tuk till stan, mycket elande langs med vagen, men man blir desto mer tacksam for hur fint man har det och hur lyckligt lottad man ar som manniska!!Billig och god mat, och massage! Fick tom Rune att folja med, han bara skrattade, tyckte det var mest obehagligt och kiklade ;)

Flog till Bangkok, dar vi bodde pa ett fantastiskt hotell igen, The Cottage. Forsta natten innan vi flog till Siem Reap bodde vi pa Visnamaya, ocksa valdigt fint (men chafforen korde oss "fel" da, men vi hamnade ratt tillslut.

Efter nagra timmars somn ringde klockan kl. 4.00 pa natten, for da skulle vi till Koh Samui, och har ar vi nu! En helt egen historia efter bara en dag har... Men den kommer imorgon! Nu har jag skrivit nog for ikvall, ska sova strax!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar