måndag 10 november 2014

Sova?

Amadeus är världens snällaste pojke, men man kan läsa honom i boken jag fick av Isabella! Om utvecklingsfaser! Det stämmer, på dagen 5 veckor och 8 veckor (med beräkning från beräknad förlossningsdag) så har Amadeus varit gnällig/grinig, precis som det beskrivs i boken. Idag hände samma sak men jag var inte förberedd! Sa till Rune att det känns som en utvecklingsfas, ett språng! Frågade så honom hur många veckor Amadeus är.. Fick räkna, man tappar räkningen... Och ja! Hjälp! Han blev 11 veckor i lördags, dvs. 12 veckor från beräknad förlossningsdag. 12 veckor och 2 dagar... Och gissa om inte det stämde med nästa utvecklingsfas när jag läste i boken. Jo visst är det så! Han somnade nu tillslut i babysitter'n, jag sitter på golvet... Ska försöka böra honom i sängen nu och hoppas på att slipp alla tidigare protester... Älskar min lilla pojke, men jag ät så tacksam för att han inte är såhär gnällig varje kväll <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar