fredag 17 augusti 2012

Fint väder = mycket "kos"


Efter en lång dag på jobbet, kommer man hem till kära Rune i fint väder, myser lite med Amanda och är strax på tur till stan för att äta middag med ett vännepar. Cathrine och Ole, som mysigt nog hade bokat bord till oss på brygga i Fredrikstad. Så äntligen blev det dubbeldejt efter att ha planerat detta siden första gång Ole och Rune möttes och bytte nummer ;) Blev massa god mat, endel av oss mer nöjda med sin beställning än andra... Så det kan gå! Min mage var i alla fall nöjd! :) Väl hemma var det första gången Amanda fick gå ute i gräset utanför oss, så mysigt när hon lika fin i kanten som mig tog upp och viftade lite på tassen som hon hade i gräset. Var inte helt behagligt till en början ;) Försiktigt försiktigt yog hon sig fram, helst utan att röra vid så mycket ;) Men efter en liten stund blev hon trygg och tuff... Kanske lite för tuff för sitt eget bästa när hon väl uppe på balkongen höll på att mista balansen på räcket och falla. Samt klättra utanför fönstret på en hal karm. Hjärtat nästan stoppade när jag fångade henne i svansen och drog tillbaka in på solid grund. Min ramp pus! Och inte ens där var kvällen slut, fick njuta ett drop in sällskap av pia några timmar innan sängen väntade uppvärmd på mig! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar