onsdag 19 december 2012

En idiot på resa

Efter ännu en alldeles för lång dag på jobbet så fick jag besök av sötatse Alexandra och Anne Cecilie. Julklappsbyte är alltid myspys <3 ...lax och spenat till middag idag igen, men blev lite pizza på jobbet kl 17 pga övertid. Och sen såg jag och Rune lite på ett TV program där en snubbe reser runt till världens sju nya undervärk! Idag var han i Rio och skulle kika på "the christ thing" och uppleva karnevalen ;) Haha, för en idiot på resa! ;) Hmmm, vilka undervärk har jag egentligen sett på mina resor, och vad kvarstår. Petra, Colusseum, Machu Picchu: Check! Cristo Redentor ser vi i februari. Och sen har vi bara Chichen Itza, Taj Mahal och kinesiska muren kvar, varav den sista skal utforskas sommaren 2013. Chichen Itza får jag ta nästa gång i Mexico, blev så hektiskt sist om vi skulle prioriterat en resa dit när vi var på Cozumel. Nära, men man hade behövt ta sig in till fastlandet först. Och Taj Mahal får vänta till en dag då jag känner mig manad att bli magsjuk ;)

Känns som att många av finalisterna vid utnämningen är nästan lika vackra som just de sju utnämnda undervärken. Bland dem har jag varit på många:

Moai på Påskön
Angkor Wat i Siem Reap, Kambodia
Eiffeltornet i Paris
Frihetsgudinnan i New York
Hagia Sofia i Istanbul
Operahuset i Sydney

och så finns det några fler som återstår att resa till :)

ps. För femtio elfte gång har jag idag försökt betala för karnevalbiljetterna, denna gång med ett svenskt VISA kort, men det funkar inte!!!! What to do????? SLEEP, and try again tomorrow!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar