torsdag 13 december 2012

Middags besök!

Anders lär Paul svenska; & Paul är en duktig elev;
 "Då var det dags för prickarna att käka" ;)
Efter en inte allt för lång dag på jobbet så skyndade jag hem för att hinna förbereda middagen till kl 17 då Anders och Paul skulle komma på besök. Började helt hysteriskt ;) När Paul äntligen hittade fram till vår lägenhet och hade parkerat bilen så tappade han bort nyckeln någonstans påvägen från nyckelns starthål till bildörrens nyckelhål... HahahhaHAHAHA! Och som han letade, fanns ju lixom inte oöndligt många platser han kunde ha tappat bort den på, han hade ju trots allt kört bilen till oss. Han letade 10 min, sen gick jag ut och hjälpte till, efter det kom Rune 15 min senare. Och efter ytterligare 20 min hittade Rune den mellan sätena. Vi trodde ju nästan att det hade börjat spöka! Är det verkligen möjligt att leta efter en bilnyckel i 40 min på ett areal på en ynka kvadrat meter!? A story to tell... ;) Sen kunde vi njuta rött vin som Anders hade med sig till maten. Blev thaigryta, och fantastisk kaffe latte med kaka till dessert! En mysig kväll i en annars hektisk vardag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar