söndag 1 september 2013

Vackra Gdańsk

Vackra Gdańsk
Fredagen jobbade jag på nyöppnade apoteket runt hörnet: Apotek 1 Wilbergjordet. Var skönt med en lugn dag i min Annars väldigt hektiska vardag ;) Kom hem och hade då fått en fantastiskt vacker blomsterbukett av min chef på dörren. Hann slappa lite innan jag åkte till Rygge och vidare till Gdańsk där det blev sen middag i gamla stan, magiskt! Har haft en helt fantastisk helg i Gdańsk. Har ju hört att det är fint där, men jag är positivt övverraskad! Det är en otroligt vacker stad! Trots att det inte skulle bli så fint väder så hade vi väderguden på vår sida, sol och dryga 20 grader. Kom några mörka moln, men de drog förbi fort. Sov länge på vårt fina hotell Qubus på lördags morgon, tog en båtresa runt stan och ut till havet efter frukosten. Såg då stranden som sträckte sig från Gdańsk till Sopot och vidare till Gdynia. Hade en fin båt helt för oss själva Rune och jag. Lyxigt! Åkte sen till Sopot där det blev "middag" och lite strosande ner till och längs stranden. Väl tillbaka ordnade vi oss till en kväll på stan, delade en pizza och så blev det några glas vin. Lite lullig och glad påväg till hotellet. Sov som en sten, och fick en mysig förmiddag i Gdansk med vin i solen efter frukosten och så en sen lunch i solen innan vi begav oss hem. Detta var en härlig vilohelg! Underbar!






















Utsikten från hotellrummet <3




Njöt sista timmarna i solen innan det var dags att åka hem,
kan inte helgen vara lite längre! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar