tisdag 24 juli 2012

Delfiner!

Fantastiska djur, fick kontakt med dem direkt! <3

Jag och Noah framme i båten!

Snart klar för snorkling, men först ett dopp...

Ett av de vackra reven i röda havet
En fantastisk upplevelse i Egypten! Att få simma med 8 vilda lekfulla delfiner i röda havet! Det var magiskt! rörd och tårögd av lycka när jag kom upp ur vattnet efter att i 20-30 min ha simmat med delfinerna, 2 små som rörde sig runt sin mamma, 2 stora hanar som hade prickar på undersidan av kroppen, och 2 honor tror jag det var. Några med ärr, spår av havets elakare väsen. Kändes som att det var bara jag och 8 delfiner som simmade runt i ett karblått hav, de visade upp sig. La sig på rygg och sidan, "ställde" sig upp och stod helt stilla. Hoppade och var helt intill mig. MAGISKT! Detta på tur från snorkelresan där vi såg många moreys, 2 meter långa, fula och farliga, men de höll sig några meter under oss som tur är. En lite obehaglig stor blå fisk visade skarpa tänder, det skrämde mig efter att ha hört att den var farlig. Så jag simmade fort vidare. Annars såg vi mest små färgglada fiskar, och massa fina koraller i alla möjliga färger. Sist i Hurghada på omkring samma plats såg vi också stora Napoleonfiskar på omkring 2 meter. Finns ingen mer fantastisk plats att snorkla på än röda havet utanför Hurghada!



Napoleonfisk (dock lite större än
den vi såg) -men den vi såg sist
var närmare 2 meter... Häftigt!

Morey


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar