torsdag 5 juli 2012

Kamera köp!?

Nu är det snart, snart semester på mig också! Men eftersom jag har en foto-hobby så tycker jag nu att det är på tiden att inhandla en ny kamera, och då passar det ju att passa på innan semestern :) Supernöjd med min Lumix digitalkamera, så den ska jag såklart ha kvar, men har nu lite lust på en systemkamera. Canon eller Nikon? Har läst endel recensioner, men vad ska man välja, finns ju så massa! Har fastnat för 2 höjdare tror jag själv, Canon EOS 550D SLR, eller Nicon D3100. Nån som har tips att komma med?

Har inte köpt kamera än, väntar väl till imorgon, men idag har jag handlat nåt annat :) Faktiskt av en telefonförsäljare ;) Canal Digital ringde. Jag är redan kund, men nu har jag gått med på att köpa en till tjänst av dem. Nämligen tillgång till deras filmbiblotek :)) Så till hösten blir det fler filmkvällar här i huset... ;Men än så länge njuter vi solen på terassen. Idag med så enkel middag som korv med bröd ;)

2 kommentarer:

  1. Jag har en Canon EOS 550D, supernöjd! Så jag röstar på canon.

    SvaraRadera