fredag 27 juli 2012

Huset fullt!

Efter en dag på jobbet där hela familjen var involverad i jobb på apoteket blev det många till mddag i Fredrikstad ikväll, mne bara trevligt det. "Finns det hjärte rum så finns det sjärte rum" ;)

Fick en fin blomma av min kära Rune idag när jag kom hem från jobbet <3

Mamma som vanligt på multidosen, pappa kom och ordnade med omstplande av kartoner eftersom det ska läggas nytt golv på måndag. Noah var på besök hos Anne Cecilies killar Andreas och Håkon. Och efter jobbet så hann vi knappt innanför dörren innan Liveig (svärmor) och Kaj kom på besök! Mysigt! Middagen blev därmed nåt lite enklare att tillaga, nämligen grekisk sallad med grillad kyckling vid sidan av och baguetter. Och såklart vitt vin! ...och måltiden kunde njutas ute i solen!

Jag droppade oliverna, inte helt min grej,
men annars är grekisk sallad toppen!
Fetaost är ju NAM! ;)




Pappa och Kaj

Mysig kväll med lite mimrande från Egypten och så visades en hel del bilder från Karibien, så det blir någ en framtidig destination för Liveig och Kaj :) Kanske tillsammans med oss och mamma och pappa nästa år ;)

Och så såg vi lite i boken om röda havet som jag köpte i Egypten! Får gåshud när jag tänker på hur jag simmade efter en lite speciell fisk (triggerfish) som simmade på sidan, som att den är död, som jag idag har läst om och nu vet är en av röda havets mest aggresiva och farliga fiskar. Scary!

Giant triggerfish i röda havet utanför Sharm El Sheik.
Scary att läsa om, så ovetande man kan vara!
(foto taget av mig i aug 2010)

Snart är det natt i huset, men först ser vi lite på öppningen av Olympiska spelen i London, en historisk genomgång, fint! Men det var fint sist också, i Peking i 2008! Jobb imorgon, så snart ska vi lalla, och så ska ju mamma och pappa åka hem! Veckan har gått så fort. Men vi ses snart igen! Bröllop i Nowy Targ nästa helg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar