onsdag 4 juli 2012

Energi

Lite av det som knappras på här hemma...

Kom just hem efter en promenad i underbart sol väder. Det ger energi, men om man nu behöver lite extra energi vilket jag gör som jobbar alldeles för mycket för mitt eget bästa så kan man ju proppa i sig lite i form av tabletter etc. Geirimax tycker jag fungerar helt utmärkt, och Berocca är en annan favorit. Eller så finns ju Chi San, den är fin, men smakar inte så gott. Och om man nu efter lite för hög arbetsnivå under dagen ska få ro i kroppen för att få sova så kan man ju ta en Valeriana. Inte så ofta jag har just det problemet, men det är fint att ha dem i reserv. Ja, ja... använder lite av allt, dyrkar solen de få timmarna jag får chansen, och räknar nu timmar till semestern... Ska blir så härligt! Rune somnade av på soffan när han kom hem från jobbet. Men thaimiddagen och sen ett mjukglass stopp under promenaden gjorde susen för Rune, så nu "koser" vi oss lite framför TV'n med nån inspelad serie...
Ris och kyckling i grön kokos curry sås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar