tisdag 10 april 2012

En förvånansvärt bra dag :)

Söta Hanna är en av mina stjärnor *

** Lena jobbar på och är alltid lika glad **
Visste redan igår att det skulle bli en tung dag på jobbet idag. Inte bara för att apoteket har varit stängt under påsken, så att det nu trillar in fler kunder, men också därför att vi en gång per mnd har en stor beställningsdag på multidose. Och inte minst för att våra institutioner som faxar in sina beställningar också gör det alla dagar, vare sig vi har öppet eller inte, så att apoteket har varit stängt betyder egentligen bara att vi ligger efter i jobbet och får jobba på lite snabbare... Till trots för att jag av dessa grunder redan fasade för denna dag så blev den tidigt på morgonen värre då en av mina anställda ringer in och informerar om att hon inte kommer idag, hon tar en "egenmeldingsdag". Men, vad ska man göra? Jag bestämde mig för att detta ska gå bra iallafall. Och det gjorde det :) Försökte få en överblick över situationen när jag kom till jobbet kl 8, hade minst 3 bollar i luften hela dagen och så hade jag några stjärnor som hjälpte mig genom dagen. Och helt fantastiskt,  när klockan slog fem och dörrarna skulle stängas var allt klart till morgondagens leveranser. Drog över något på tiden av personalorsaker i slutet, men lämnade jobbet strax efter kl 18, och drog faktiskt hem istället för på träning. Mötte Rune på REMA1000, handlade taco till middag och lite jordgubbar. Mums! Men man kan inte bara slappa och "kosa sig" som man säger på norska. Så det blir zumba träning innan jag sätter mig i soffan ikväll. Ser fram till 2 härliga serier, Desperate Housewives och Grey's Anatomy, och kanske 1 glas vin :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar