måndag 23 april 2012

SKITIGT!

Blev sen kväll igår och tidigt morgon idag, men så är det ibland. Renate och Vilde fick klara sig själva idag eftersom både jag och Rune skulle tidigt till jobbet. Så de fick styra och ställa här, sen ta bussen till stan och vidare till flygbussen... Själv skulle jag starta ombyggningen av apoteket idag, men pga en saknad signatur från ovan så dröjer det till imorgon. Men då är vi igång :) Får se om det kommer några snygga knegare ;)


Efter jobbet fanns det energi kvar till 90 min spinning, sen 15 min intensivt springande på löpbandet och 15 min riktigt tung mage träning. HÄRLIGT!! Blev sjukt impad av killen som höll spinning passet och sen kom upp och körde styrka brevid mig. Stod på händer och tog dips. Cool kille ;)

Skitigt hemma...
Kom hem, och fick en chock! Wtf has happend! Solen sken och man kunde se allt skit på golv, stolar, väggar etc. Tror aldrig denna lägenhet varit så skitig, har det verkligen varit krig här i helgen ;) Så efter en dusch och några varma mackor blev det storstädning. Rune som är ännu mer pedantisk än jag fick helt panik när han kom in genom dörren. Så idag blev det storstädning hemma (och Rune fick i tillägg skynda sig att byta till sommar däck på min bil eftersom fristen för byte var för några dagar sen-tack!). Supermysigt med besök, men hjälp vad stökigt det blir när man är många, och barn... Skrubbat både golv och väggar, och rensat tygstolarna i köket. Och vad hände med toaletten, min rosa toalettstol har ju spruckit under? Hoppas Rune kan ordna, har letat länge efter en just sån... Men han är händig, så hoppas att det går bra....

Mitt rosa badrum ;)


Nu är det iallafall städat och lägenheten börjar bli fin igen, får ta resten i solsken imorgon... För nu är det dags för Vampire Diarys och sen en liten promenad.

1 kommentar:

  1. Visst är det jobbigt när solen lyser och man är hemma mitt på dan och ser allt damm och kladd. Men tur för dig att Rune e pedantisk för här hemma är det bara jag som bryr mig om det är skitigt och stökigt. Kram Maria

    SvaraRadera