söndag 22 april 2012

En helt vanlig söndag i Östfold ;)

Vad sägs om min nya klänning,
kanske lite finare i sommar då man är brun,
men visst var den väl fin!? ;)

I Östfold i Norge, nära svenska gränsen, brukar man resa på en såkallad "harrytur" till Sverige (Svinesund) på söndagarna. Så det tänkte jag att jag skulle visa Renate idag, så hon har nåt att glädja sig till när hon flyttar hit snart... Hela Norge är ju stängt på söndagarna, men vi på gränsen kan ju njuta Sveriges goder ;) Så, efter frukost och ett tag på internet, letandes efter aktuella lägenheter till Renate, så reste vi till Nordby, Sverige. Gick runt på Nordby centrumet i några timmar. Vilde köpte massa leksaker på BR. Supernöjd när hon skulle betala sina leksaker och insåg att det som kostade 500 kr, faktiskt bara kostade 400 NOK pga växlingskursen ;) Själv köpte jag en klänning, och lite annat smått och gott. Bland annat handlades det godis på "Gottebiten" för 350 kr. Stackars sate som ska kämma i sig allt det ;) Efter många timmar reste vi tillbaka till Norge, då var det dags för Äventyrsfabriken, ett stort lekland.
Jag och Renate fann fram barnsligheten i oss och lekte lite med Vilde. Det måste ha bränt några kalorier ;)

Vilde på äventyrsfabriken... :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar