måndag 6 maj 2013

Smärta!

Ibland är det inte mycket som skal till
för att känna lycka! Uppskatta det man har,
alla ens nära och kära!
Tack Kristin! <3
Alltså, nu klagar jag lite väl mycket i dag, men hur mycket smärta/problem kan man ha som blivande 30-åring? För när jag nu äntligen för ett antal veckor sedan VAKNAT och fått tillbaka min energi och humöret är på topp, träningen likaså, så vaknar jag imorse med öronsusning, eller vad ska jag kalla det. Donande, molande ljud! Känns som att jag har nåt i örat, så otroligt obehagligt. Alla ljud stör mig, klarar inte att fokusera på nåt. Kom till jobbet och där var det helt kaos av alla ljud, allt förstärks, förutom folks röster, satt och höll för ena örat för att lyssna på vad folk hade att säga. Och hur psyko ser inte det ut!?  Helt koko! Gick hem ca 1 timme tidigare eftersom det kändes som att huvudet skulle explodera. Hade räknat med spinning i dag men det gick inte. Förbaskat! Men kanske lika bra, för träningsvärken efter i går är värre än ever! Så sjukt ont i alla muskler jag har, och i dem jag inte ens visste att jag hade ;)

Idag är den dag jag verkligen är tacksam för hur frisk jag brukar vara, hur glad jag är för att vara frisk. För så fort något inte fungerar som det ska känner man sig så handikappad! Sällan man tänker på att man har det bra bara för att man är frisk, för att inget gör ont. Tänker på det i dag! Och ska fortsätta vara tacksam för varje dag jag mår bra och inte har problem med vare sig det ena eller andra. För det är underbart! Legat på sängen hela eftermiddagen sen jag kom hem, fått söta "krya på dig" Voxer meddelanden av bästa Bella! Och så är det dags för tidig kväll! Hoppas att jag vaknar frisk imorgon, hoppas, hoppas, hoppas! Det kom plötsligt, så nu hoppas jag att det forsvinner lika plötsligt! Annars kommer väl min arga rynka i pannan fastna där för alltid. Jag som aldrig rynkar pannan, men nu klarar jag inte av att låta bli. Den fastnar i min panna!!!!!! :(

2 kommentarer:

  1. Usch vad jobbigt det låter! Hoppas du mår bra idag! Kramar från Katja

    SvaraRadera
  2. Tack söta Katja! Jag mår bra nu, men man blir så hämmad när man har ont nån plats, helt tragiskt hur stor fokus som man lägger på det... Hoppas att allt är bra med dig. Du, den 10 aug. vad gör du och Andreas då? Tänkte kanske ha min 30-års fest då :) Kraaaam

    SvaraRadera