onsdag 30 maj 2012

Är det sommar eller vinter i Norge?

Vaknade när Runes väckarklocka ringer och han skriker: "Fan, jag har försovit mig", men inser ganska fort att han inte har det, kl är ju bara 5. Jag somnar om, skönt, vaknar och solen skiner, det är sommar. Ligger och drar mig lite i sängen och kollar facebook på telefon, och vad är det man ser... I Harstad vaknade alla till en vinterdag! OMG!!! Tänk att ett och samma land kan ha både sommar och vinter på en och samma dag!!!

Kl. 7 på morgon i Fredrikstad
Kl. 7 på morgon i Harstad




















Lång dag på jobbet, har nog aldrig haft så stort frånvaro samtidigt som idag, av de 12 personer som skulle ha varit på jobbet idag var det bara 3 som var där! Är det ens möjligt, JA, tydligen! Fick 3 extra härliga timmanställda att hoppa in, hade inte gått utan dem. Hur som helst, kl 17 tog jag en break i jobbet med 1 timmes spinning! Härligt! Sen tillbaka till multidosen. Och kl 22 blev det nachos tallrik till middag framför TV'n med Vampire Diarys, spännande! Äntligen kysste Elena Damon ;)

Och som att dagen inte var tillräckligt stökig så såg jag precis nu att flyget till Dublin går kl 10.35 på fredag och inte 18.35 vilket både jag och Rune var SÄKRA på, vad hände? Vi kan ju inte vara borta från jobbet varken jag eller han så, boka om? Skit, för hotellet är ju bokat också... Ska se lite med jobbet, men lutar mot en ombokning så att vi reser på lördag morgon. Men FAN vilken otur vi har haft i det sista, varför ska allt bli så dyrt, blev ju en mycket dyrare helg än vi tänkt oss i Istanbul också :( Ja, ja, får se vad det blir till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar