fredag 18 maj 2012

Istanbul

Efter att ha ankommit till Istanbul tog vi taxi till hotellet. Och inte nog med att det ar mitt i natten sa visar det sig att hotellet har slarvat borty var bokning. Men det ar ingen stress for honom, han undrar om vi vill ha te... Sluta skamta, skaffa fram ett rum istallet. Kille borjar ringa runt, och sager tillslut att vi har cancellerat rummet. Emmmm, NEJ, jag har tom betalat det, visar upp kvitto. Men han fragar bara varfor jag har cancellerat. "Det har jag INTE" svarar jag varav han fortsatter, "Vem har cancellerat?" Men fan, skit i det, ordna ett rum! Hur som helst inser jag efter manga om och men att vi inte far nat rum for det ar fullt pa hotellet. Vad hade han tankt, att vi skulle suttit dar hela natten eller? Jag sprang ut och hittade ett hotell i narheten, The president Hotel. Som bara hade en svit kvar!! Ja, ja, det far duga! ;) Kostase skjortan, men sit samma.. Det var fint ;)

Sov gott! Och dagen idag tillbringades strosandes runt i staden. Massa manniskor, bor ju faktiskt 15-20 milj i Istanbul. Det kryllar av affarer. Grand bazar var sa stort sa man blev helt matt. Och det finns sa manga moskeer sa jag har tappat rakningen. Men tillslut hittade vi fram till den blaa som ar den mest kanda. Var ocksa inom Istanbuls universitet, Topkapi palace och Haghia Sophia. Mysig solig dag, med kebab till lunch. Men sa kom regnet, sa vi skyndade oss hem. Efter en liten vilopaus ar vi nu patur ut for att ata lite middag och shoppa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar