torsdag 24 maj 2012

Nyöppning och en tur till hemlandet ;)

Saknas en stor andel av de anställda på fotot tyvärr,
och själv ser jag GRAVID ut, men inte hade jag så mycket att säga till om,
kortet ligger redan på intranätet på Apotek1...

Äntligen så var dagen kommen! Öppnade dörrarna till apoteket, med stor kaka i salen till alla kunder, och en liten till alla anställda :) Väldigt trevligt, och uppskattat, men ärligt så är det bara egenvården som är färdig, det bak i apoteket kvarstår till stor del, men hoppas att det inte stansar helt nu pga att nyöppningen varit. Hade befaring idag, och det stod en hel hel del på den listan. Bland annat så fick väl Shaun lite skit för att det inte var färdigmålat stackarn. Så han kommer nog tillbaka nån gång snart, idag åkte han upp till Harstad och jobber nu med det som ska nyöppnas där :) Och så bor han på Clarion, underbart! Saknar mitt gamla hem på Harstad brygga. Se så underbart...







Första dagen på evigheter att jag gick från jobbet kl 16, har nog aldrig hänt tidigare. Men i det underbara vädret cabbade jag ner och körde till Nordby, för lite gränshandel :) Får ju besök i helgen så det blev storhandling. And guess what, efter att ha strosat runt i affären i 1 timme kom jag ut med många fler kassar med mat än vad jag hade plats till. Shit, 1800 kr och jag vet inte ens hur jag ska börja packa mitt lilla "tyttebär" (=lingon). Damn shit! ;) Killen som parkerade bredvid bara log och frågade om han skulle ta ett kort på mig och min bil där jag stod och våndades ;) Nja, varför inte... Och inte nog med det, såklart blev jag guided in i tullen påväg hem till Norge igen. Men det gick bra fast att jag kände stressen komma av att min packning skulle vara oförsvarlig. Väl hemma fick Rune plocka ur bilen, sen la jag allt på plats (så nu är både kylskåpet och frysen full) medan Rune fick torka av EXTREMT mycket pollen som hade lagt sig överallt här hemma eftersom vi lämnade alla fönster öppna idag. Tänkte att vi inte hade lust att komma hem till en bastu som det blev här om dagen. Men detta var värre :( Ja, ja, då har vi lärt en läxa där, får se det positiva i det och vara glada att ingen i huset är allergisk ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar