söndag 20 maj 2012

Hammam

Tankte sta upp lite tidigt och utnyttja sista dagen fullt ut, men efter att ha pallrat sig ur sangen och sett att det regnade sa var det gott att sova lite till... At frukost lange och bestamde oss sen for att ga pa Camberlitas Hammam, turkiskt bad. Rune var lite skeptisk, men man maste ju prova ;) Han tog en vanlig skrub/bad medan jag tog full packe och extra akupress massage :) Insag efter att ha bytt om att vi inte hamnar i samma rum... Sa lite forsiktigt fick jag leta mig fram var jag skulle, det var ju sa manga rum och krokar ;) Hamnade till slut i det stora varma rummet dar det lag massa nakna damer pa ett marmor "bord". Jag i bikini, forrvirrad... Blev tillbedd om att lagga mig dar ocks, mitt pa!!! Lag pa rygg, skrattandes for mig sjalv pa denna varma marmor och ankte pa hur det gick med Rune pa andra sidan.... Till slut ropade en av damerna pa mig, drog av bikinioverdelen och la mig pa mage och borjade skrubba, dar lag jag och blev skrubbad fran topp till ta, och sen kom det iskallt vatten over hela mig. Sen skulle jag badas med tval och efter det blev haret tvattat. Hade mest tval i ansiktet och forsokte fa en gnutta luft lite da och da, mellan all tval och vattnet som skjoldes over mig. Linserna grumlades totalt!! Men det var en enastaende upplevelse ;) ...tyckte tom Rune som kom ut efter att den stora mannen som skrubbat honom ocksa knackt nagra kotor i ryggen och flirat. Akupress massagen var helt topp. Den var hard, men nice! :) Efter nagra timmar pa badhuset blev det kebab till lunch, som alla andra dagar! Nu hade vadret klarnat, sa efter att ha lamnat av allt pa hotellet akte vi till Taksim (en plats som fyra svenska tjejer rekommenderat, i buddelbadet tidigare). Det kryllade med manniskor dar. Riktigt stor och LANG shopping gata. Sa det blev lite klader pa Mango, och sa foll jag for ett par skor pa Guess (min favorit affar). Men de ligger i tankeboxen, sist sa blev det ju minst sagt dyra skor pa Guess i Helsingfors, sa idag tog jag det lite lugnare, de finns sakert hemma ocksa om jag nu fortfarande vill ha dem sen ;) Hur som helst handladesdet lite annat smatt och gott strosandes genom gatorna och sen hem till hotellet... Nu drink pa taket pa hotellet. Njuter sista kvallen, for imorgon ar man tillbaka i verkligeheten och pa jobb igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar