söndag 27 maj 2012

Årets första dopp




En dag på Hvaler, jag och Malin körde efter killarna till REMA1000, men jag tvättade bilen innan vi klev in på affären efter dem. Trodde då att de skulle vara klara med att hämta räkorna och tillbehöret som vi skulle köpa med oss. Men killar som de är, så hade de inte börjat samla några varor, utan väntade istället på oss... Plockade fort ihop det vi skulle ha och sen tillaba till bilen. Rune ställer sig vid "sin" gröna Toyota och säger när jag sätter mig i min bil och ska köra att nyckeln inte funkar. What!? tänker jag. Hur j-la mycket otur kan man ha, då kommer vi oss inte ut till stranden i det fina vädret :( Snabbt inser Rune att det inte är hans bil, men en likadan, hahaha!!! Är det möjligt!!!??? Hur som helst, kör vidare till Hvaler, och till stranden. Underbart! SOLA och bada, eller snarare skrika lite vid årets första dopp ;) Men det var nice! Sen en mjukglass i solen i "centrum" av Hvaler och till sist tacos hemma. Underbar dag, säkert ca 30 grader (igår visade termometern 31 grader när vi var påväg från Sarpsborg). Härligt!! Trötta efter mycket sol drack vi alla vin och whisky (inte jag) och spelade Yatzy. Kvällen avslutades med att vi faktiskt slog på TV'n och såg att Sverige vann melodifestivalen med Loreen och "Euphoria" :) Grattis till oss! Sverige tog hem 19 stycken 12 poängare, och fick poäng av 41/42 röstande länder. Fantastiskt, faktiskt mer än Rybak när Norge vann, och inte för att vara den som är den, men med Sverige på topp så låg faktiskt Norge SIST! Sååå typiskt ;)

Min snygga man! Looking good! But a bit red,
from a bit to much sun! ;)

Stackars BAMSE hund,
måste ju vara så sjukt varmt
med all den svarta pälsen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar