söndag 10 mars 2013

1 MIL

St Birgitte kirke
Härlig söndag, sprang 1 mil på löpbandet. Efter det hann jag med en dusch och platta håret innan jag gick på polsk mässa i katolska kyrkan i Fredrikstad. Skönt med mental avkoppling i dessa dagar. Väl hemma så har jag lagat mat, och det är ju ganska kul. Har massa att lära, men nu känns det lite mer intressant än det någon gång tidigare har gjort. Läser lite recept och improviserar av det jag har hemma :) Skoj när det fiunkar. Ibland bättre ibland sämre. Men man måste ju få prova sig fram. Imorgon tar jag med lunch till Hanna, blev en lite för starkt kryddad gränsaksbädd, med lax och räkor. Och frästa pinjenötter med salt, peppar och citron. Får hoppas det blir ätandes ;) Parallellt med att detta lagas så lagar jag dagens middag; Kokos gröncurry thai kyckling, med morötter och minimajs, som serveras med jasminris. I love rice, men det är sällan jag unnar mig de kolhydraterna. Var ju standard i många år, men de smög med sig några kilon som jag inte ville ha... Så nu är de snart borta, pga kostomställning, och kontinuerlig träning! Stolt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar