torsdag 21 mars 2013

Begravning

Idag var jag svart klädd från topp till tå! 
Idag var det dags för begravningen, den var otroligt vacker, grät några tårar, speciellt till solo på "Tears in Heaven". Vackraste talet ever till en nästan perfekt man, han var högt älskad, kapellet var fullt och människor som stod helt ut i gången. Han var en människa som spridit mycket glädje med sin charm runt omkring sig. Låg nu i en vit vacker kista som var smakfullt dekorerad med många vita rosor. Sorgligt när en så ung människa lämnar detta liv, så orättvist livet kan vara. Men vackra ord från prästen när han citerar en annan klock präst med någon sorts doktorgrad som sagt att han tror att kliva in i himlen borde kunna jämföras med när en människa föds till denna jord. Vi kommer då ut till världen och ljuset ur mors mage. Vid döden kommer vi vidare till ett ännu vackrare ljus än det som finns här på jorden! Det är ett fint sätt att se på det, och mycket vackra ord enligt mig! Annars har dagen varit full av stress, inte speciellt många på jobbet idag... Men det gick, fick ihop det tillslut. Och snälla Mahsa körde mig hem efter jobbet. Så nu sitter jag här, bloggar och lyssnar på musik. Har lagat nachos och väntar på att Rune ska komma hem till middagen, kl. 19.30 Ikväll ska vi se Vampire Diarys. Träningsfri dag, men imorgon är det spinning. Peppad och upplagad hoppas jag, för igår hade jag ett fint träningspass, medel på passet låg på 148 watt. Vilket var en fin förbättring mot 135 som jag hade sist. Och pulsen var på 90-95% sista 20 minuterna. Bara att köra på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar