söndag 31 mars 2013

Påsksöndag!

Världens bästa föräldrar <3
Vaknade sent efter att klockan ställts om i dag, så en timme blev borta. Mamma var redan i kyrkan, så jag bestämde mig för att gå en promenad i solen. Borde såklart ha varit på midnattsmässan som var i går natt, men jag hade ju ingen att gå med... Maybe next time. Sist jag var på midnattsmässa var i julas med Jacob. Alltid mysigt och så möter man ju alltid alla gamla kära vänner och bekanta. Men jag vill helst ha sällskap när jag går och mamma är oftast för trött för att gå i kyrkan på nätterna. Hur som helst blev det serverad brunch när jag kom hem från promenaden. Artur var såklart också på plats och som traditionen i detta hus så gav vi varandra lyckoönskningar med de välsignade äggen i hand. Och så åt vi gott :) Satt sen ute på balkongen i solen och njöt varje solstråle. Packade tom med in mamma i filtar på solstolen bredvid mig :) Åt middag alldeles för kort tid efter brunchen för att Artur skulle hinna med tennis med en kompis. Sen blev det dessert; ost fat, kaka, frukt och ÄNNU mer godis. Jag tror jag har gott upp minst 5 kg denna påsk :( Måste bryta denna vana nu Annars är jag en tjokis innan året är slut ;) Avslutade kvällen med fjärde episoden av "The Bible". Väldigt bra filmatisering. Jobbigt fort har dessa dagar gått, reser ju hem redan imorgon. Kan vi skruva tillbaka denna vecka tack, vill ha mer tid hos min kära familj <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar