söndag 17 mars 2013

Tar hand om kropp och själ


Myser framför datorn med kemin och lite grönsaker med dipp
Idag sov jag länge, gick upp och drack en smoothie med banan, hallon, tropisk juice och kulturmjölk till frukost. Hade lite catch up time med mamma, pappa och bror på telefon efter deras långa semester på Maldiverna och Sri Lanka. Tog ett fotbad och filade fötterna, så at de nu är babymjuka. Somnade med Amnada ytterligare en timme lite senare ut på dagen. Lagade lunch till mig och Hanna till imorgon; Kycklingsallad med massa parmaskinka. Nam, nam! Spenatsoppa till "middag" till mig själv, med 2 ägg. Satt och läste en massa artiklar och andra intressanta publikationer om antioxidanter och kost, diverse sjukdomar och endel organisk kemi. Sånt som intresserar mig, som jag bara får tid till när jag har tomt hus och lugn och ro. Härligt! Så var det dags för ansiktspa, först syra i ansiktet. Det svider! Kollade tiden noga, vill ju inte bränna bort ansiktet, sen ansiktsmask av alger. Så nu har man silkes len hud i anisktet också ;) Innan natten kom så blev det ett Core pass på närmare 40 intensiva minuter här hemma. Har ju intget körkort, så jag orkade inte dra till Sarpsborg och träna. Men jag är nöjd. Efter en dusch sitter jag nu med en kopp te och bloggar innan jag tar kväll.

Scary!!  Blue algae mask.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar