tisdag 12 mars 2013

Hektiska dagar

Middag!

Nu har det tagit fart på jobbet, och med en inte helt fullgod bemanning så har vi hektiska dagar. Mitt i all hets så kom jag på att jag måste till "Statens vegvesen", mitt körkort har ju gått ut på datum, så jag behöver ett nytt. Och gissa vad??? De drog in det, lämnade mig helt utan förvarning utan körkort. Helt tragiskt ju! Så där stod jag med bilen och inget körkort! Är det möjligt? "Ja, vi måste kontakta Sverige" säger damen i luckan. "Du får nog räkna med att du inte kan köra på iallafall 5 veckor". WTF!!! Så nu ska jag alltså bli fotgängare, eller rättare sagt bussåkare i 5 veckor... Har jag inte varit sen jag gick på gymnasiet. Allt blev nu så komplicerat! Usch! Bara det att köra till affären och handla, lämna tillbaka de 43 kr jag var skyldig från igår kräver endel pusselläggning! Puh! Det som fanns i kylskåpet fick duga som lunch, men blev ganska gott iallafall.

Sötaste katten sitter i fönstret när jag kommer hem,
kolla in den svansen, den är ju nästan är lika stor som hon själv! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar