söndag 21 april 2013

Drammen

Startade kvällen med en mysig middag...
Dagen igår, lördag, startar med att jag ska köra till jobbet, första gången efter att jag har fått mitt norska körkort och får lov att köra. Men då visar det sig att jag bilen inte startar... Hallå! Helt död! Stressad som jag blir kommer jag efter många startförsök på att Henrik körde mig sist till läkaren med bilen. Då funkade den ju, men bilar blinkade till oss att vi inte hade lampor på... De är nämligen inte automatiska i min bil. Så antagligen har väl Henrik glömt stänga av dem när vi väl parkerade hemma igen. Så sjukt typiskt att man först inte kan köra för att man inte har körkort och  när man äntligen får det tillbaka så kan man inte köra för att man inte har bil!!!! Är väl inte meningen att jag ska köra ;) Som tur är hade jag arbetsbilen hemma, full med varor från Skeidar fortfarande, så den fick köras till istället. Efter jobbet fick jag NAF att komma och hjälpa mig med bilen. För en service, de kom på nolltid! Kom ju på att jag är medlem och betalar dem massa pengar, så nån gång kan man ju få lite utbyte för pengarna! Härligt! Batteriet hade som förväntat dött, men vi fick igång bilen som skulle stå och gå minst 2 timmar sa han till mig. Stod så och gick en timme och sen körde jag till Drammen. På besök hos Manal i helgen :) Stannade på Kiwi på vägen, vågade inte stänga av motorn så jag kutade in i affären och ut igen med hopp om att bilen stod kvar. Det gjortde den :) Väl framme står den nu parkerad. Får se om jag får igång den nu när jag ska hem. Hoppas!!!



Sen blev det fest ;)



Mysig middag hos Manal igår, kyckling med sallad och stekt hallomi ost till det, samt Quinoa :) Blev en del glas vin och en tur ut på krogen, Café Z. Helt ok, men inget "eye candy" what so ever! Men vi hade det supertrevligt ;)

Skål!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar