söndag 7 april 2013

Lazy sunday or not?

Några skokartonger som skal slängas,
och ett par ny funna skor.
Blir helt perfekta till våren/sommaren
 som kommer snart.
ps. Som man ser här så är jag en
 trogen Bianco kund ;) haha!
Sovit länge, stod ju upp ca kl 13. Men inte så konstigt eftersom man la sig först i morse. Men så satt Rune igång med att kasta ur allt från klädkammaren igjen. Känns inte som att det var så länge sen sist. Men nu är det iallafall grundligt städat här hemma igen :) Och även denna gång så hittade jag ett par skor som jag inte visste att jag hade köpt när jag gick igenom och skulle kasta några skokartonger. Ja, ok! Jag har konstaterat att jag är sko galen! Hann njuta solen lite idag ute på terassen. Amanda hade det så skoj med allt som hände här hemma och inte minst med att springa ut och in i lägenheten. Ligger nu här på sängen bredvid mig, sötnos!

Amanda gillar Eger påsen, lyxkatt! ;)




Dagens middag; kyckling i sötsur sås
Middagen blev kyckling i sötsur sås, med grönsaker och ananas serverat med ris. Och samtidigt improviserade jag morgondagens lunch till mig och Hanna. Jag gjorde en köttfärsblandning med lök, vitlök och champinjoner som så blandades ihop med ägg, och denna fyllde jag sen i paprikor, som fick stå på ca 200C i ugnen i 45 minter. Och så lagade jag en tomatsås till det :) Får se om lunchen blir ätandes ;)

Sparade en paprika och lite tomatsås till mig själv idag. Men så fort jag vände mig om hade Rune sköljt ur såsen. Han har städ-mani, jag blir TOKIG! Att man inte ens kan få ha sina saker ifred hemma hos sig själv, man vet ju inte om man ska skratta eller gråta. Galenskap! Men jag är tacksam för att vi har råd att ha mat på bordet trots att han kastar den ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar