fredag 19 april 2013

Ett glas vin och lite ost!

Mitt efterlängtade körkort kom i posten i dag;
när jag tog kortet till körkortet "smilade"/log jag
mot kameran i boxen, som helt plötsligt sa till mig
att stänga munnen. Så häpen som jag blev
stängde jag munnen och såg plötsligt väldigt allvarlig ut ;)
Efter jobbet blev det TRÄNING, alltså, i flera timmar. Först lite uppvärmning och lite styrka innan spinningen. Och efter det körde jag på med styrka. Hade Mahsa, från jobbet, med mig. Hon var supersliten, undrade hur hon skulle klara av att jobba imorgon ;) Men det ska nog gå bra. Massa trevliga människor på gymmet, inte nog med att man träffade kollegor så var min fastlege (husläkare) där, vänner och bekanta, och en svensk som jag började prata med ;) För vi stackars satans svenska i Norge måste hålla i hop ;) Eller, nja, vi tar väl snart över Norge så många som vi är ;) Hur som helst visade  det sig att Johan, som han heter, jobbade över huvudet på mig. Bokstavligt talat! Han har sin naprapat klinik på 3:e våningen i samma hus som apoteket. Och min kära nacke fick sig en gratis behandling i dag, alltid lika läskigt när man knäcker i nacken. Men det kändes bra :) Påväg hem från gymmet stannade jag på Skeidar och fick med mig hyllan till sovrummet som inhandlades för några veckor sen, och väl hemma blev det kyckling med stekt tomat till middag! Saftigt och gott! Och så unnade jag mig några kex med blåmögel ost och ett glas vitt vin till dessert! En härlig fredagskväll, i eget sällskap, trots jobb imorgon!

Stort lager på Skeidar, tog lite tid,
för tyvärr var ju mitt skåp placerat längst in och längst upp ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar