tisdag 30 april 2013

Valborg


Jag och Maria njuter solen ;)
Valborg i Uppsala är alltid en höjdare, men dagen startade med en otrolig nackspärr, eller nåt liknande, vaknade kl. 6 på morgon och visste inte helt hur jag skulle resa mig ur sängen. Pappa fick stå med armbågen i nacken och trycka för att få upp lite blodcirkualtion. Aj! Låg och kved länge och fick droppa champagnefrukosten i Ekonomikumparken. Kom mig inte ned innan jag skulle möta bästa Bella på stationen. En speed date med henne innan vi mötte upp Maria och resten av gänget på Flustret. Där spelade Duo Jag, sjukt bra! ;) Grym stämning! Dansade och drack rosè :) Påväg ut stötte jag på Ronny! Han kände nog inte helt igen mig, men verkade nöjd med att jag kom fram och frågade hur det gick med brorsan; Conny ;) Han (min muskelknutte till granne från Ritargatan) har nu fått sitt 3:e barn. Äntligen med en lite vettigare tjej enligt Ronny ;) Verkade iallafall som att han hade det fint, och det är alltid kul att höra. Efter det fick jag springa efter Bella och Maria hem till Marias lägenhet där det blev lite skumpa med ost och kex! Supermysigt! Drog så på kvällen med mamma och pappa och såg majbrasan i Årsta. Kunde ha tänkt mig utgång ikväll, hade faktiskt kunnat tagga om, men Sunar som jag gärna hade tillbringat kvällen med blev ju magsjuk! Typsikt! Men kanske lika bra, så får jag hellre sova ut och vara fit for fight till imorgon och jobbet på torsdag. Blir nog lite administrativt jobb imorgon också! Samma som i måndags; måste ju ha tid att ta mailboxen etc lite då och då ;) Ett glas rött (Los Monteros, 2007, med en etikett av kork) njöts med föräldrarna innan sängen kallade, smakrikt vin!

Jag och bästa Bella på Flustret
Dagens kommentar: Pappa har fått en PT-timme av mamma. PT'n frågar pappa som aldrig tränar vad han önskar att få ut av detta. Pappa tänker, lite provocerad. Det är ju inte han som är PT, och har ju aldrig tränat förr, samt bryr sig lite lagom LITE. Och svarar så: "Jag vill bli smalare, längre och yngre" Hahhaha! Stackars PT. Visste inte helt vad han skulle ta sig till... ;)


Myspys hemma hos Maria!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar